امروز : جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین مطالب ارسالی سایت

بعد از حکومت امام زمان (عج)

انتشار در: 26 نوامبر 2016

بعد از حکومت امام زمان (عج) 

photo_2016-11-27_01-04-34

بعد از اینکه حکومت امام زمان (عج) شکل گرفت و حکومتشان تمام شد قیامت می‌شود؟

طبق روایات وقتى امام زمان (ع) ظهور کرد و ظالمان و ستمکاران را نابود کرد و حکومت عدل و معنویت و امنیت را تشکیل داد این حکومت سالیان بسیار طولانى ادامه خواهد یافت و مردمان بسیارى از این حکومت و دوران طلایى زندگى بهره‌مند خواهند شد و بعد از آن قیامت خواهد شد.

یعنى : دولت امام مهدى (ع)، آخرین حکومت و دولت خواهد بود. اما نه کوتاه و زودگذر بلکه ابتدا حضرت مهدى (ع) خود حکومت مى‌کند و بعد از یک عمر طبیعى، رحلت مى‌کند، ولى حکومت را امامان دیگر که زنده شده و به دنیا برگشته‌اند ادامه مى‌دهند و مردم از نعمت حکومت امام معصوم سالیان طولانى استفاده مى‌کنند.

توجه…
البته ممکن است این فکر از یک روایت ایجاد شده باشد زیرا احادیث متعددى از پیامبر (ص) وارد شده که مى‌فرماید:

«حتى اگر یک روز هم از عمر دنیا باقى باشد، خداوند آن روز را به قدرى طولانى مى‌کند که امام زمان ظهور کند».

باید دقت کرد که روایت هاى مربوطه حالت تاکید و حتمى بودن ظهور را مى‌رساند یعنى، مطمئن باشید که ظهور واقع مى‌شود، نه اینکه واقعاً یک روز قیام مى‌کند و بعد در همان روز قیامت مى‌شود !

این کار حکیمانه‌اى نیست که هزاران سال انتظار همه پیامبران در یک روز ۲۴ ساعته تمام شود.

بنابراین حضرت بعد از ظهور سال‌ها بین مردم زندگى و آنان را هدایت و راهنمایى مى‌کند. مردم نیز تحت تعلیم امام، به مراتب بالاى بندگى و انسانیت نائل مى‌شوند.

آیاتى در قرآن دلالت دارد که حکومت روى زمین بدست مؤمنین و مستضعفین و صالحین تشکیل و اداره مى‌شود و هدف اصلى از خلقت که ایجاد عبودیت خالص در سطح کل جامعه است تحقق پیدا مى‌کند و در رأس حکومت حضرت ولى عصر (ع) قرار دارند. و خداوند در آیه ۵ سوره قصص مى‌فرماید:

« وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِى الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ».

همچنین روایات بسیارى درباره تشکیل حکومت عدل الهى جهانى توسط حضرت مهدى (ع) از ائمه اطهار (ع) رسیده است که همه حکایت از این دارد که تاریخ با ظهور حضرت تازه شروع و آغاز مى‌شود نه به پایان برسد، و شاید برخى ظهور را با قیامت خلط کرده باشند…

توجه…
قال رسول الله (ص) فى حدیث عن الله عزوجل یقول فى آخره عن المهدى (ع): و لانصرنه بجندى و لامدنه بملائکتى حتى یعلن دعوتى و یجمع الخلق على توحیدى، ثم لادیمن ملکه و لاداولن الایام بین اولیائى الى یوم القیامه

در آخر حدیث طولانى پیامبر (ص) فرمودند: خداوند فرموده:
امام مهدى (ع) را با لشگریان خود یاریش مى‌کنم و با فرشتگانم به او مدد مى‌رسانم تا آنکه دعوتم را آشکار کند و مردمان را بر توحید و خداپرستى گرد آورد. سپس ملکش (حکومتش) را تداوم بخشم و روزگار را در اختیار اولیاى خود قرار دهد تا روز قیامت فرارسد.

بنابراین با ظهور امام زمان (ع) نه تنها دنیا به پایان نرسیده بلکه شروع حکومت عدل جهانى است که خداوند وعده آن را به مردم داده است.

نکته…
گزارش‌هایى که درباره شهادت ایشان به دست ما رسیده چندان قابل اعتماد نیستند و باید رحلت ایشان را به طور طبیعى و نه شهادت بدانیم با در نظر گرفتن اینکه شهید نشدن از فضایل ایشان نمى‌کاهد.

با وفات امام عصر (ع) دوره اصلى رجعت آغاز مى‌شود…

به امید آن روز…
موفق باشید

تالار پرسمان مهدویون(استاد گرامی سرکار خانم سراج)

تعداد مشاهده : 1,148 بازدید
نويسنده : HamidReza
نظرات : بدون ديدگاه

دیدگاه های کاربران

بدون دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.