امروز : پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

آخرین مطالب ارسالی سایت

تنها راه تقرب به امام زمان(عج)

انتشار در: 02 ژانویه 2017

تنها راه تقرب به امام زمان(عج)

 

حجت‌الاسلام پناهیان|استکبارستیزی تنها راه تقرب به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است

 حجت‌الاسلام‌ پناهیان گفت: دینداری بعضی‌ها منهای امام زمان(علیه السلام) است. دین بدون امام زمان(علیه السلام) دین بی‌خطر است. برخی مثل قوم بنی‌اسرائیل می‌خواهند به خودشان دردسر ندهند که وقتی حضرت موسی(علیه السلام) فرمود: برویم جنگ، گفتند: تو و خدایت به جنگ بروید، ما اینجا عبادت می‌کنیم!وی ادامه داد: مسجد، هیأت، عالم دینی و مؤمنی که مستمراً به مهدویت، نپردازد، یک یک دین بنی‌اسرائیلی را ترویج می‌کند. نپرداختن به موضوع مهدویت امروزه یک رسم منحوس در میان برخی از مؤمنین است. دین بدون امام، دین بدون انتظار امام، دین بدون مقدمه‌سازی برای امام، دین نیست، عین بی‌دینی است و بلکه تحریف دین است.

پناهیان اعتقاد به مهدویت را لازمه دین‌داری دانست و گفت: دین بدون مهدویت، مانند معنویت بدون نبوت است، مانند همان قرآن بدون علی(علیه السلام) است که خوارج داشتند. مانند همان مسجد و محراب و منبری است که در آن علی(علیه السلام) را نفرین می‌کردند. در جامعۀ ما این رسم دینداری، اخلاق‌مداری و معنویت‌گرایی بدون مهدویت باید فرو بریزد!

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن انتقاد از «مهدویت‌گرایی بدون سیاست» اظهار داشت: یکی از مشکلات بعضی از افراد «مهدویت‌گرایی بدون سیاست» است. بعضی‌ها مهدویت بدون سیاست، بدون جنگ، و بدون استکبارستیزی دارند، انگار امام زمان(علیه السلام) می‌خواهند تشریف بیاورند و برای ما کلاس اخلاق بگذارند،ماز بخوانند و به زیارتشان مشرّف شویم و دیگر هیچ! حضرت که برای این چیزها نمی‌آیند، برای آزاد کردن جهان از قید ستم می‌آیند، که این‌کار طبیعتاً با جنگ همراه است. اگر کسی به مهدویت معتقد باشد ولی اهل سیاست نباشد، یا جاهل است یا لاف‌زن و دروغ‌پرداز و تحریف‌کنندۀ دین! چون امام زمان(علیه السلام) برای ریاست جهان می‌آید و ما ایشان را برای ریاست جهان می‌خواهیم.

حجت‌الاسلام پناهیان راه تقرب به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را اینگونه تشریح کرد: اما چگونه می‌شود به امام زمان(علیه السلام) مقرّب شد، به ایشان خدمت کرد و برای ظهورشان مقدمه‌سازی کرد؟ آیا نماز شب بخوانیم؛ قرآن حفظ کنیم و هر روز در کنج عزلت دعای توسل بخوانیم؟ نه، امام زمان(علیه السلام) چیزی از جنس سیاست، حکومت و ولایت بر جهان است؛ هر کسی می‌خواهد به امام زمان(علیه السلام) مقرب شود، باید کار سیاسی کند، ولایت را تبیین کند و علیه دشمنان ولایت-که استکبار جهانی هستند- قیام کند.

همچنین ببینید  آمریکایی که ادعای دفاع از حقوق بشر دارد از رژیم غاصب صهیونیستی دفاع می‌کند/ برخورد دوگانه غرب با موضوع حقوق بشر

وی خدمت به انقلاب اسلامی را وظیفه مومنین دانست و گفت: هر کسی به این نظام مقدس کمک کند، به امام زمان(علیه السلام) مقرب شده است و الا دروغ می‌گوید؛ او مهدوی نیست! به این ترتیب است که عرصۀ سیاست از سیاست‌بازان حرفه‌ای و قدرت‌طلبان بی‌دین و بی‌معنویت پاک خواهد شد.

پناهیان بیان کرد: ما انتظار مردم را تا این‌حد بالا می‌بریم که می‌گوییم: استانداران امام زمان(علیه السلام) کسانی‌اند که مردم خاک قدم‌هایشان را به تبرّک برمی‌دارند. سیاستمداران، نمایندگان مجلس، قضات، ائمۀ جمعه، وزرا و … اگر به سمت اخلاص و پاکی و مقدس بودن -مانند اصحاب ولیّ عصر(علیه السلام)- نروند، لیاقت و شرافت سیاستمداری و تصدیِ مدیریت‌های خُرد و کلان در جامعۀ مهدوی را ندارند.

سخنران این مراسم اظهار داشت: برای اینکه به امام زمان(علیه السلام) مقرب شویم، باید ببینیم که امام زمان(علیه السلام) وقتی بیاید چه می‌کند؟ ایشان حکومت خواهد کرد، پس ما باید در حکومت دخالت کنیم وعرصۀ حکومت خود را از افراد ناشایست پاک کنیم، آنگاه ما یار امام زمان(علیه السلام) خواهیم بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان در پایان صحبت‌های خود، درباره ضرورت برپایی دعای ندبه توسط نیروهای انقلابی گفت: دعای ندبه‌ مال افرادی نیست که حال مناجات دارند، مال کسانی است که حال مبارزه دارند! بسیج اگر در برگزاری دعای ندبه پیشتاز نباشد، از هویت خود فاصله گرفته؛ کمااینکه مراسم‌های دعای ندبه را بعد از جنگ، هیات رزمندگان راه‌اندازی کرد.

 

منبع:روضه نیوز

http:eheyat.com

تعداد مشاهده : 2,934 بازدید
نويسنده : HamidReza
نظرات : بدون ديدگاه

دیدگاه های کاربران

بدون دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.