امروز : پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

آخرین مطالب ارسالی سایت

مهدی (ع) همیشه به یاد حسین (ع)

انتشار در: 09 می 2013

مهدی (ع) همیشه به یاد حسین (ع)

هفته نامه آل یاسین ـ شماره یک

از آنجا که امام حسین (ع) با تمام وجود همه توانمندی ها و سرمایه های خود را ایثار کرد تا اسلام را از خطر اساسی برهاند؛ آخرین حجت الهی نیز تصریح دارند که همواره به یاد ایثارگری و فداکاری های آن حضرت هستند و شب و روز با یادآوری مصیبت هایی که بر ایشان روا داشته شد خون گریه می کنند. در بخشی از زیارت ناحیه مقدسه در این باره می خوانیم:

« … اگر روزگار وقت زندگی مرا از تو (ای حسین ) به تأخیر انداخت و یاری و نصرت تو در کربلا در روز عاشورا نصیب من نشد اینک من هر آینه صبح و شام به یاد مصیبت های تو ندبه می کنم و به جای اشک بر تو خون گریه می کنم …»

 بدون تردید این قبیل از تعابیر نهایت محبت و دلبستگی حضرت مهدی (ع) را به سیدالشهداء نشان می دهد و ضرورت زنده نگه داشتن خاطره اباعبدا… (ع) از جمله از طریق عزاداری برای آن حضرت را مورد تأکید قرار داده و عمق فاجعه کربلا  و جنایت بنی امیه به اسلام و انسانیت را افشا می کند.

حتی این به یاد امام حسین (ع) بودن در عملکرد سایر ائمه اطهار (ع) نیز به چشم می خورد؛ یعنی آنها نیز در مواقع اشاره به فداکاریها و مظلومیت های امام حسین (ع) به گونه ای موضوع امام مهدی (ع) را مورد تأکید قرار داده اند. به عنوام مثال در دعای ندبه امام صادق (ع) یاد سیدالشهدا (ع) به همراه امام مهدی (عج) گرامی داشته شده است. در حقیقت شکایت شهادت جانگداز حضرت امام حسین (ع) به ساحت مقدس حضرت بقیه ا… (ع) شده است و درخواست می شود که به عنایت خداوند متعال  هر چه زودتر زمینه ظهور فراهم شود بلکه هر چه زودتر مهدی موعود ظهور نموده انتقام خون آن حضرت را از دشمنان بگیرند … و حتی به پیروان اهل بیت توصیه می شود که در شب میلاد امام عصر (ع) از زیارت امام حسین (ع) غافل نشوند.

البته این موضوع به همین صورت در مورد امام حسین (ع) نیز مطرح است.

از امام حسین (ع) پرسیدند: آیا قائم (ع) متولد شده است؟ فرمودند: « نه، و اگر او را دریابم تمام عمرم به او خدمت می کنم.»

در دعای روز ولادت امام حسین (ع) نیز از امام مهدی (ع) یاد می شود و در روز عاشورا و در زیارت عاشورا نام و یاد مهدی (ع) تسلی بخش قلب سوزان شیفتگان اهل بیت است. مجموعه این برنامه های حساب شده، پیوند عاشورا و امام حسین (ع) را با قیام جهانی امام مهدی (ع) هر چه بیشتر روشن می سازند.

گذشته از همه آنچه بیان شد طبق روایات بسیاری که از حضرات معصومین (ع) نقل شده است در بسیاری از مسائل جزئی نیز امام مهدی (ع) با امام حسین (ع) پیوستگیها و ارتباطات قابل توجهی دارند که از آن جمله است:

روز ظهور امام مهدی (عج) مقارن با روز عاشورا است. از امام باقر (ع) روایت شده است:

« قائم آل محمد (ص) در روز شنبه که مصادف با روز عاشورا، یعنی همان روزی که حضرت اباعبدا… به شهادت رسیدند قیام خواهد کرد.

از مجموعه روایات به خوبی روشن می شود همانگونه که امام حسین (ع) نهضت خود را از مکه آغاز کردند؛ یعنی پس از خارج شدن از مدینه به مکه آمدند و از کنار بیت ا… قیام خود را به مردم خبر دادند و به سمت کوفه حرکت کردند، حضرت مهدی نیز از کنار بیت ا… جهانیان را به بیعت با خود فرا خواهد خواند و آنگاه حرکت های اصلاحی را تداوم خواهد بخشید و در نهایت مقر حکومتی خویش را در کوفه قرار خواهد داد. حتی طنین صدای امام مهدی (ع) همان طنین صدای امام حسین (ع) است.

پیام مهدی (ع) همان پیام امام حسین (ع) است که فریاد می زند: « ای مردم! مگر نمی بینید به حق عمل نمی شود و از باطل خودداری نمی گردد … امر به معروف و نهی از منکر کنار گذاشته شده است و احکام الهی و سنن پیامبر (ص) آشکار هتک می شود …»

این پیام و هشدار در لحظه ظهور با همان صدا به مردم جهان اعلام خواهد شد که امام حسین (ع) در روز عاشورا با همان لحن و آهنگ مردم را به تبعیت از حق و اعراض بدیها فرا خواندند:

« ان صوت القائم یشبه بصوت الحسین (ع).

صدای گیرا و دلنواز قائم شبیه طنین خوش صدای اباعبدا… (ع) است.»

برخی از یاران حسین (ع) پس از رجعت در رکاب امام مهدی (ع) به یاری آن حضرت خواهند پرداخت و حتی برخی از فرشتگانی که جزء اصحاب امام حسین (ع) بوده اند در خدمت قائم آل محمد خواهند بود و …

« اللهم ترغب الیک دوله کریمه تعزبها الاسلام و اهله و تذل بها النفاق و اهله … »

جهت دانلود فایل اینجا کلیک نمایید
تعداد مشاهده : 1,564 بازدید
نويسنده : HamidReza
نظرات : بدون ديدگاه

دیدگاه های کاربران

بدون دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.