امروز : پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آخرین مطالب ارسالی سایت

یاران امام زمان (عج): الفتی برای انتقام

انتشار در: 23 دسامبر 2013

یاران امام زمان (عج):

الفتی برای انتقام

هفته نامه آل یاسین ـ شماره ۳۳۱

یاران امام زمان(عج)، مجموعه مقالاتی است که به ویژگی های یاران آن امام(ع) می پردازد. (بخش دوم)

در فرهنگ عرب، اگر کسی از خاندانشان کشته شده و انتقام خون او هنوز گرفته نشده باشد، بر بام خانه مقتول، پرچمی سرخ برافراشته می شود که نشان دهنده ادامه دار بودن این جنگ است.

سالیان سال است که پرچم سرخ گنبد امام حسین(علیه السلام) را می بینیم و شاید برای خیلی از ما سؤالی ایجاد شده که چرا پرچم سرخ؟ علتش همین است. جامعه شیعه منتظر است، منتظر آخرین حجت الهی است تا انتقام بدترین روزهایی که بنی امیه(لعنت الله علیه) بر خاندان رسول خدا(ص) روا داشته است را بگیرد و همه آنانی که حتی به اندازه چوبی به کوتاهی و نازکی کبریت در این ظلم بزرگ سهیم شدند و به این امر راضی بودند، به سهمگین ترین مجازات تاریخ دچار کند.

این رویداد مهم الهی، که وعده ای صادق است چگونه و توسط چه کسانی محقق می شود؟

زمانی که وقتش برسد، خداوند به آقایمان اذن می دهند و ایشان ظهور خواهند کرد. اما در این راه یارانی هستند که به امام می پیوندند تا همه آن چه که باید با دستان با کفایت امامان محقق شود، جامه عمل بپوشد.

این ها، همان سیصد و سیزده یار باوفایی هستند که تمثیل ابرهای پاییزی را به درستی برایشان انتخاب کرده اند. آن ها در هر کجای این سرزمین خاکی که باشند در آن روز موعود گرد هم می آیند تا انتقام خون امام حسین(علیه السلام) و یارانشان را بگیرند و خداوند در این انتقام دلهایشان را به هم گره می زند و الفتی ایجاد می کند تا یارای آقایشان باشند.

امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) می فرمایند: به خدا سوگند آن ها چون قطعه های ابر پاییزی برای بدترین روز بی امیه گرد می آیند، آنگاه خدا دل های آن ها را الفت می بخشد. (۱)

پی نوشت:

 ۱ـ بشاره الاسلام، ص ۶۲٫

جهت دانلود فایل اینجا کلیک نمایید
تعداد مشاهده : 2,101 بازدید
نويسنده : HamidReza
نظرات : بدون ديدگاه

دیدگاه های کاربران

بدون دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.