امروز : سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین مطالب ارسالی سایت

راه های ارتباط با امام زمان (ع) ـ بخش سوم

انتشار در: 20 ژوئن 2013

راه های ارتباط با امام زمان (ع) ـ بخش سوم

هر چیزی سببی دارد …

هفته نامه آل یاسین ـ شماره ۲۰

راه های ارتباط با امام زمان (ع) ـ بخش اول

راه های ارتباط با امام زمان (ع) ـ بخش دوم

۴-برخورداری از ویژگی های مرتبطین با حضرت

یک طریق بس اصیل و اساسی برای ارتباط با امام زمان(ع) این است که با حالات و جریانات متشرفین به محضر مبارک امام زمان(ع) مراجعه کنیم و ببینیم سید بن طاووس ها، سید بحر العلوم ها، علامه حلی ها و امثال این شخصیت های عظیم الشأن از چه ویژگی هایی برخوردار بوده اند، ما نیز آن ویژگی ها را در زندگی کشف کنیم. که اگر ما نیز تبعیت کنیم و آن ویژگی ها را به دست آوردیم برای ما نیز راه به سوی امام زمان(عج) باز می شود.

عالم اسباب

در عالم هیچ مسأله ای بدون دلیل وسبب رخ نمی دهد. اگر کسی خدمت حضرت می رسد بدون دلیل و جهت نیست حتما جهتی دارد. این طور نیست که خدا بیاید فرضاً سید بن طاووس را انتخاب کند و بگوید: تو می توانی برسی ولی به من بگوید: تو نمی توانی برسی. نه، اگر سید می رسد جهت دارد. من یک نمونه اش را می گویم:

سید بن طاووس هر نانی که نانوا می خواست برایش بپزد، به نانوا می گفت: برو وضو بگیر. نانوا می رفت وضو می گرفت و می آمد. می گفت برای هر نانی یک بسم ا… بگو. و این است که سید بن طاووس به امام زمان می رسد و من نمی رسم.

گذشتن از ریال

یکی از اساتید ما در مکه معظمه خدمت آقا امام زمان(ع) می رسد. حضرت را نمی شناسد، مگربعد از غایب شدن.حضرت سنگی برمی دارد به ایشان       می دهد و می فرماید: این سنگ را بخور! می گوید: آخر من سنگ را چطور بخورم؟ مگر سنگ هم خوردنی است؟! حضرت می فرماید: من می گویم بخور، این هم می فهمد که یک آدم فوق العاده و برجسته ای است، اما نمی شناسد که حضرت است. فرمودند: سنگ راگرفتم. گفتم:یک آدم بزرگی دارد می گوید بخور. سنگ راداخل دهان گذاشتم و راحت الحلقوم شد، خیلی راحت خوردم. بعد با حضرت که قدم می زدیم هر چند دقیقه حضرت این جمله را          می فرمود:«کل شیء بسبب»: هر چیزی سببی دارد، علت و جهتی دارد؛ یعنی اگر تو موفق به دیدار و ملاقات ما شدی جهتی دارد.

فرمود: جهتش این بود: ما مشرف شدیم به مکه. درآن سفر همه ریال هایی را که به من دادند همه را تقدیم به برادرم کردم. گفتم: برادر ببین من چند بار مکه آمده ام، من چند بار سوغات برای زن و بچه خودم برده ام. تو اولین بارت است، این ریال ها را به تو می دهم، هر چه می خواهی بخری نوش جانت. از ریال گذشتم خدت امام زمان(ع) رسیدم. هر چند قدمی که در محضرش    می زدم می فرمود: فلانی، «کل شیء بسبب»؛ هر چیزی یک سببی دارد،علت دیدار وملاقات تو گذشتن از ریال بود.

شیخ رجبعلی خیاط

شیخ رجبعلی خیاط،آن عارف بزرگ، هم احاطه به عالم برزخ داشت،  هم سیطره به عالم قیامت داشت.

به شیخ رجبلی گفتند: شیخ رجبعلی! چه شد که چشمهای برزخی تو باز شد؟ چه شد که رابطه با امام زمان پیدا کردی؟ چه شد به مقام فنا رسیدی؟آیا دو فرشته بر تو نازل شدند و درس فنا را به تو آموختند؛ به تو گفتند: رجبعلی! از خود هیچ مگوی،رجبعلی! از خداجز خدا هیچ مخواه.

فرمود: من جوان بودم.حدود ۲۳سال سن داشتم.یکی از دختران اقوام شیفته ما شد.در خانه خلوتی قرار گرفتیم،

محیط گناه آماده بود .تقاضای گناه کرد .هیچ منعی برای انجام گناه وجود نداشت .یک مرتبه به خود آمدم، رو به آسمان کردم و گفتم: خدایا من این گناه را نمی کنم آن هم نه به خاطر بهشت یا ترس از جهنم، به خاطر تو و به عشق تو من این گناه را انجام نمی دهم. خدایا تو هم بیا زیر بغل مرا بگیر. از اطاق بیرون آمدم ، دیدم چشمهایم کار می کند، مردم را با قیافه های باطنی و حقیقی که دارند می بینم.

رجبعلی بدون جهت رجبعلی نشده، علامه بحر العلوم بدون جهت بحرالعلوم نمی شود.علامه حلی بدون جهت علامه حلی نمی شود امام امت بدون جهت امام امت نمی شود. یک برجستگی هایی در وجودشان هست که به این مقام ملکوتی می رسند.ما باید این نکته ها را پیدا کنیم و خود را نجات دهیم

یکی از شاگردان رجبعلی خیاط دندانساز است، الان در مشهد است .سوار ماشین می شود، نگاه می کند به ماشین می بیند همه مسافرین زن هستند. تعجب می کند؛ با خود می گوید: وقتی من سوار ماشین شدم راننده مرد بود، چرا الان زن است؟ مسافرین که مرد بودند، چرا همه زن شدند؟خیلی تعجب می کند .می آید خدمت شیخ رجبعلی خیاط ، ببخشید جناب شیخ، من وقتی می خواستم بیایم خدمت شما، سوار ماشینی شدم راننده مرد بود، مسافرین مرد بودند، یک مقدار که راه آمد همه را دیدم که زن هستند.

مرحوم شیخ رجبعلی فرمود: وقتی سوار ماشین شدی یک مقدار ماشین راه آمد ، یک زن بی حجاب سوار ماشین نشد؟ گفت: چرا آقا درست است .فرمود: وقتی زن بی حجاب سوار ماشین شد ، راننده دلش به طرف او رفت. در آیینه به او نگاه می کرد، مسافرین هم محو او شدند لذا راننده زن شد، مسافرین هم زن شدند. اگر انسان به نامحرم نگاه کند شکل و قیافه اش هم تغییر می کند بزرگان می گویند: انسان در هر نیتی و در هر فکری قرار بگیرد طبق آن فکر و نیت شکل ملکوتیش تبدیل می شود به همان فکر و اندیشه ای که در سر دارد

چه شد شیخ رجبعلی خیاط آن همه احاطه داشت؛ ماشین را می بیند، علم بلایا و منایا دارد، وقتی سلام به سه جانب می دهد، خدمت حضرات معصومین می رسد بعد از هر نمازی که سلام می داد امام زمان را زیارت می کرد.چرا؟ چون مرد خدا بود، اخلاص داشت.

جهت دانلود فایل اینجا کلیک نمایید
تعداد مشاهده : 2,003 بازدید
نويسنده : HamidReza
نظرات : بدون ديدگاه

دیدگاه های کاربران

بدون دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.