امروز : سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین مطالب ارسالی سایت

رسوای جماعت

انتشار در: 20 ژوئن 2013

رسوای جماعت

هفته نامه آل یاسین ـ شماره ۲۰

همیشه می گویند: خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو اما گاهی اوقات هر چه تلاش می کنی دل نمی خواهد همرنگ دیگران شود و اینجاست که می گویند: خواهی نشوی همرنگ رسوای جماعت شو.

آری، گاهی اوقات دوست داری خودت باشی، پا بر نفست بگذاری و خواسته مشروع دل را انجام دهی، دلی که حرم خداست، دوست داری پشت بر عالم و آدم کنی و تنها خدا را داشته باشی، دوست داری به تنهایی در برابر تمام زشتیها و بدیها بایستی، همان کاری که پیامبر کرد،پیامبری که تنهای تنها پشت بر تمام آداب و رسوم غلط جاهلیت کرد و گفت: لا اله الا ا…یعنی پروردگار جهان و جهانیان، خداوند مغرب و مشرق یکی است، پیامبر فرمود: خدا مرا بس است. در چنین جایی همرنگ جماعت نشدن همان لذتی را داراست که گاهی اوقات همرنگ جماعت شدن. محمد(ص )همرنگ نشد، او در برابر جهل ایستاد و ثابت کرد خدا یکی است، او خون دلها خورد تا ثابت کرد دین برتر یکی است و آن اسلام است. حالا سالها از زمان او گذشته است و انگار تاریخ از نو تکرار شده، چرا؟ چون به ما گفته اند معصوم دوازدهم وقتی ظهور می کند کاری را انجام می دهد که پیامبر انجام داد، وقتی ظهور کند مردم می گویند دینی جدید و آیینی نو آورده، امام زمان چون پیامبر پشت به تمام بدیها و لغزشها می کند و اسلام ناب پیامبر را معرفی می کند، آری دوباره بت شکن دیگری می آید که همرنگ دیگران نیست ، رنگ و بوی خدایی دارد ، رنگ سیزده معصوم قبلی را که چشمهای ما شاید هیچ گاه نتواند این رنگ پاک را دریابد نه اینکه عیب از چشمهایمان باشد، نه! از زیادی گناه است.

در زمانه همرنگ جماعت شدن خیلی دشوار است چون بعضی جماعات کارشان تنها شکستن دل مولایشان است ولی رسوای جماعت شدن هم دشوار است و عزم و   اراده ای پولادین می خواهد اما قرآن        می گوید:« متوکلین عالم بر او توکل         می کنند»پس می شود دست بر زانو نهاد، بلند شد. باید تقوا پیشه کنیم و بعد از مولایمان یاری بخواهیم و بگوییم:

السلام علیک یا صاحب الزمان ،آقا، الامان من الظلم و الجور العدوان .

جهت دانلود فایل اینجا کلیک نمایید
تعداد مشاهده : 1,632 بازدید
نويسنده : HamidReza
نظرات : يك ديدگاه

دیدگاه های کاربران

یک دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.