امروز : شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین مطالب ارسالی سایت

یاری رسانی به دیگران

انتشار در: 19 ژوئن 2013

یاری رسانی به دیگران

هفته نامه آل یاسین ـ شماره ۱۸

در دوران غیبت حضرت مهدی که فتنه ها فزونی می گیرند و نابسامانی های اجتماعی افزایش می یابد، بسیارند کسانی که تحت ستم قرار می گیرند و از حقوق مسلم خویش محروم می مانند.

شیعه منتظر اگر چه نتواند تغییری بنیادین در جامعه اش ایجاد کند حد اقل تا آنجا که توان دارد ضعیفان و بیچارگان را دستگیری می نماید، به فقیران و مستمندان عطوفت می ورزد، و در خیرخواهی دیگران کوتاهی نمی کند. اسرار نگه داراست، تحمل مسئولیت می کند، در رفع مشکلات دیگران می کوشد و هرگز کمبودهای مردم را به گردن رهبران معصوم خویش نمی اندازد.

در اهمیت این نکته همین بس که امام باقر می فرماید:

« هر کس که چنین باشد و قبل از قیام قائم از دنیا برود شهید خواهد بود»

« لیعن قویکم ضعیفکم ولیعطف غنیکم علی فقیرکم ولینصح الرجل اخاه النصیحه لنفسه ،واکتموا اسرارنا ولا تحملواالناس علی اعناقنا وانظروا امرنا… و اذا کنتم کما اوصینا کم لم تعدوا الی غیره فمات منکم قبل ان یخرج قائمنا کان شهیدا…»

و به راستی یکی از زیباترین جلوه های بعد اجتماعی انتظار همین یاری رسانی هاست. کسی که خود را آماده می کند تا در دوران ظهور، در رکاب امام قائم خویش، برای براندازی ستم و برقراری عدالت در سراسر  گیتی، جهاد و مبارزه داشته باشد، اینک در دوره غیبت نسبت به رنج ستمدیدگان و محرومان و بیچارگان چگونه می تواند ساکت و بی تفاوت باشد؟

قوت و مکنت و خیرخواهی اش ابزارهایی هستند که به کارگیری آنها درمحدوده بسته اجتماعی اش، نشانه آمادگی او برای بهره گیری از آنها در گستره وسیع دنیای پس از ظهور است.

جهت دانلود فایل اینجا کلیک نمایید
تعداد مشاهده : 1,493 بازدید
نويسنده : HamidReza
نظرات : بدون ديدگاه

دیدگاه های کاربران

بدون دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.