امروز : دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین مطالب ارسالی سایت

آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری / ۲

انتشار در: 19 ژوئن 2013

شناخت بیشتر از حضرت فاطمه زهرا (س) و امام زمان (عج)  بخش دوم

آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری

هفته نامه آل یاسین ـ شماره ۱۷

*فاطمه مظهر فضایل پیامبران

آنچه که پیامبران از فضیلت ها داشته اند زهرا به تنهایی همه را داشته است. وحتی در بعضی فضائل بالاتر پیامبران بوده است وجوه تطبیق زیاد است اما ما تنها به ذکر نمونه هایی می پردازیم.

-آدم ابوالبشر از خاک آفریده شد لیکن فاطمه زهرا(س) از میوه بهشتی.

-آدم ابوالبشر پدر بشر است و فاطمه ام المعصومین، مادر انوار طیبه ودودمان طاهره آل محمد است که سبب ایجاد عالمند.

-آدم را بواسطه ترک اولائی که کرد یعنی از شجره ای که خدا او را نهی کرده بود خورد واز بهشت بیرونش کردند اما زهرا(س) در اثر اینکه سه شب پشت سر هم قرص نانش را به یتیم ومسکین واسیر داد خداوند بهشت را ملک او قرار داد.

-از فضایل آدم (ع) مشرف شدنش به علم اسماء است که خداوند به او یاد داد.

فاطمه زهرا(س) ام السماء بلکه حقیقت مسمی است. خدا جمیع علوم را به فاطمه داد علم ما کان ومایکون وما هو کائن را به او داد و در روایات چنین رسیده که فاطمه زهرا(س) دارای مصحفی بود که جمیع علوم در آن موجود و فعلا هم نزد حضرت حجه بن الحسن العسکری (عج) می باشد.

-نوح پس از غرق شدن وهلاکت مردم غمگین شد. زهرا(س) هم پس از گمراهی مسلمین وهلاکت حقیقی شان بعد از پدرش آنقدر غمگین وگریان گردیدکه از گریه کنندگان عالم شمرده شد.

-نوح مستجاب الدعوه بود زهرا هم همینطور. هرکس در کشتی نوح قرار گرفت نجات یافت زهرا هم کشتی نجات است هر کس به او بستگی پیدا کرد نجات یافت و هرکس از او کناره گرفت هلاک گردید.

-خداوند در قرآن مجید بر نوح سلام فرستاده است بر زهرا نیز سلام فرستاده.

-نوح گرچه سه پسر مؤمن داشت اما پسری کافر نیز داشت که تا لحظه آخر به پدر ایمان نیاورد واز غرق شدگان گردید اما خداوند به زهرا دو پسر عطا کرد که آقای جوانان اهل بهشت و دو پیشوای بزرگ بودند.

– ابراهیم به واسطه دو خصلت خلیل ا… شد یکی اینکه هرگز سائلی را محروم نکرد و دیگر آنکه هیچوقت از هیچ کس جزخدا چیزی نخواست زهرا هم طبق روایات بیشماری که دراینجا مجال بیانشان نیست مظهر این دوخصلت می باشد

-خدای تعالی ابراهیم را به ذبح پسرش امتحان کرد اما زهرا عوض یکی دو پسرش حسن وحسین را حاضر شد در راه خدا فداکند. پسر ابراهیم ذبح نشد ولی هر دو پسر زهرا کشته شدند.

-موسی بن عمران چون با خدا در کوه طور صحبت می کرد به کلیم ا… ملقب شد زهرا هم همیشه در محراب عبادت با خدا مناجات می کرد.

– بر موسی تورات نازل شد،زهرا هم مصحف داشت. مصحفی که پس از مرگ پیامبر بر فاطمه(س)نازل شد ودر آن مصحف امور گذشته وآینده تا روز قیامت موجود است.

-برای موسی من و سلوی نازل شد وبرای فاطمه چندین بار طعام بهشتی

-عیسی بن مریم پس از تولد در گهواره سخن گفت وزهرا(س)هم در شکم مادر و هم پس ازتولد.

-درموردحضرت محمد نیزهمین قدر کافی است که بگوییم: زهرا پیروودنباله رو پدر است

*دعای زهرا برای شیعیان

پیغمبر(ص) به زهرا (س) فرمود من دستم را بلند می کنم تو هم دستت را بلند کن سپس فرمود:«اللهم اغفر لامتی» خدایا پیروانم را بیامرز. زهراهم گفت آمین. وحی رسید که بشارت باد تو را که خداوند دوستان زهرا و دوستان ذریه اش رابخشید.

زهرا(س) به پدرش عرضه داشت در این مورد ازخدا سجلی بخواه که ناگاه قطعه حریری نازل شد که به قلم قدرت این آیه برآن نقش شده بودکه«واجب فرموده است پروردگارتان برخودش رحمت کردن را» پیغمبر فرمود این را درکفنت بگذار.

ابن جوزی می نویسد از جمله وصایای زهرا(س) به علی(ع) این بود که این قطعه حریر را در کفنم بگذار تا وقتی که روز قیامت شراره های آتش دوزخ زبانه می کشد برای نجات دوستانم این سجل الهی را ارائه دهم.

*اثر دوستی زهرا در صد جا

سید علی شافعی روایت کرده که رسول خدا(ص) فرمود دوستی زهرا(س) درصد جا ومحل خطر به کار می آید. وقت مرگ، قبر وصراط ومیزان از مواردی است که دوستی زهرا به کار می آید.

در قیامت نمی ماند کسی که ذره ای از دوستی زهرا در دلش باشد واز شفاعتش بهره مند نشود بلکه هرکس به دوستان دوستان اونیز محبت داشته باشد از شفاعتش بهره مند می گردد.

زندگانی صدیقه کبری فاطمه زهرا(س)،سیده زنان عالم ـ  آیت ا.. دستغیب

جهت دانلود فایل اینجا کلیک نمایید
تعداد مشاهده : 1,523 بازدید
نويسنده : HamidReza
نظرات : بدون ديدگاه

دیدگاه های کاربران

بدون دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.