امروز : دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین مطالب ارسالی سایت

گلدسته های حرم عسگریین(ع) فرو ریخت

انتشار در: 19 ژوئن 2013

گلدسته های حرم عسگریین(ع) فرو ریخت

هفته نامه آل یاسین ـ شماره ۱۷

شبکه خبری العالم اعلام کرد: دشمنان اهل بیت(ع)، بار دیگر در حمله‌ای هتک‌آمیز، دو گلدسته طلایی باقی‌مانده از انفجار سال گذشته را منهدم کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، این حمله که ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه به وقت عراق رخ داد به فرو ریختن کامل این دو گلدسته منجر شده و به محض انتشار، خشم شیعیان جهان را برانگیخته است.

این شبکه می‌افزاید: از گروه‌های تکفیری و هواداران رژیم مخلوع بعثی، به عنوان عوامل این اقدام نام برده می‌شود.

شبکه خبری ”الفرات“ نیز به نقل از یک شاهد عینی گزارش داد: گروه‌هایی از هواداران گروه تروریستی القاعده با همکاری بعثی‌های سامراء،‌ اقدام به این حمله کردند.

خبرگزاری شین‌هوا نیز اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس، ساعت ۹ صبح امروز مرتکب این عملیات، شدند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: نیروهای امنیتی و ارتش عراق در پی وقوع این عملیات، با اجرای مقررات منع آمد و شد و محاصره مرکز شهر سامراء، تمامی راه‌های منتهی به حرم عسکریین(ع) را بستند.

پایگاه خبری ”النهرین“ نیز گزارش داد: سپاه المهدی(عج) وابسته به جریان صدری، به محض انتشار این خبر، برای جلوگیری از واکنش احتمالی قهرآمیز شیعیان علیه اهل‌سنت، وارد عمل شد و آماده‌باش امنیتی اعلام کرد.

”صالح الحیدری“ رئیس دیوان وقف شیعی عراق در گفت‌وگو با رویترز گفت: این عملیات، اقدامی تروریستی بود که برای دامن‌زدن به اختلافات مذهبی و طایفه‌ای در منطقه انجام شد.

 احمدی نژاد در واکنش به هتک حرمت حرمین عسگریین(ع):

با خمپاره و بمب نمی توان گلدسته های عدالت را از بین برد

رئیس جمهور در واکنش به جنایت سامرا تأکید کرد: با خمپاره و بمب نمی‌توان گلدسته‌های عدالت را از بین برد چرا که فرزند امام عسگری(ع) دنیا را پر از عدالت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد ، رئیس جمهور، چهارشنبه شب پیش از تشکیل جلسه استانی هیئت دولت در سمنان در گفت‌وگویی زنده با شبکه خبر، گفت: متأسفانه امروز یکبار دیگر فاجعه‌ای اتفاق افتاد و یک کانون قدسی که مورد احترام همه بشریت است مورد هجوم قرار گرفت.

وی افزود: این هجوم به گلدسته‌های عدالت است چرا که فرزند امام عسگری (ع) کسی است که دنیا را پر از عدالت خواهد کرد. این کینه‌ورزی‌ها و رفتار خشن علیه عدالت‌طلبی و عدالت‌طلبان است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه آنها باز هم اشتباه کردند، اظهار داشت: آنها که این کار را کرده‌اند فقط ظاهر انسانی دارند اما درونشان این‌گونه نیست آنها فکر می‌کنند اگر با خمپاره و بمب گلدسته‌ را از بین ببرند می‌توانند عدالت را نابود کنند اما قطعاً نمی‌توانند آرمان عدالت را از دل ملتها بیرون کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه حقیقت عالم خواهد آمد و ریشه‌ ظلم را خواهد کند ادامه داد:‌‌آنها می‌خواهند فتنه و اختلاف‌انگیزی کنند و به هیچ‌چیز اعتقاد ندارند اما امروز عراق نیازمند امنیت و آرامش و دنیای اسلام نیازمند وحدت و همبستگی است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد:‌ مسلمانان به اندازه کافی هوشیارند و فتنه‌ها را به خوبی می‌شناسند و وارد دامی که دشمن برای نجات خود از باتلاق پهن کرده، نخواهند شد.

رئیس جمهور مسئولیت امنیت عراق را به عهده اشغالگران دانست و گفت: براساس قانونی که خود آنها نوشته‌اند، اشغالگران مسئول امنیت هستند. حرم ائمه ما میراث فرهنگی و نماد معنویت و گرایش مردم به پاکی و عدالت است آنها نباید کارها را رها کنند تا خط سیری برای یک مشت درنده‌خو باز شود آنها اگر می‌خواهند روابطشان با کشورهای منطقه اصلاح شود و از این شرایط بیرون بروند باید کرامت ملت‌ها را حفظ کنند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به محکومیت گسترده این جنایت و دستگیری عوامل آن توسط مسئولان امنیت عراق گفت: نمی‌توانیم بگوییم اینها نمی‌بینند؛ تروریست‌هایی که از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر حرکت می‌کنند در عراق بمب‌گذاری می‌کنند و مردم این کشور را تکه‌تکه می‌کنند امیدوارم اشغالگران این حرفها را بفهمند.

احمدی‌نژاد افزود: همه ملت‌های اسلامی محب اهل بیت پیامبر هستند و این میراث متعلق به همه بشریت است.

وی خاطرنشان کرد: هر فتنه‌ای که در ماههای اخیر علیه مسلمانان طراحی        شده نتیجه عکس داده است و امروز هم در متن مسلمانان انسجام خوبی در جریان است.

جهت دانلود فایل اینجا کلیک نمایید
تعداد مشاهده : 1,580 بازدید
نويسنده : HamidReza
نظرات : يك ديدگاه

دیدگاه های کاربران

یک دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.