امروز : جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین مطالب ارسالی سایت

حائل

انتشار در: 18 ژوئن 2013

حائل

هفته نامه آل یاسین ـ شماره ۱۶

دفتر روزها را ورق می زنم تا لحظه های با تو بودن را پیدا کنم. اما آه! منی که لافِ عشق تو را می زنم چقدر کمرنگ است نقش نامت بر صورت روزهایم. چه لحظه هایی که غرق خود بودم و ناخودآگاه پاک کردم نامت را با اعمالم، چقدر اسیر شیطان شدم و نادیده گرفته ام نگاهت را، چه لحظه ها که از مقابل چشمانت گذشته ام اما چگونه؟! با چه گناهی؟! با چه اشتباهی؟! چه      لحظه ها که بر چشمان زیبایت اشک راجاری ساخته ام اما خود بی خبر از اینکه قلب چه کسی را می شکنم؟! چه روزهایی که فراموش کرده ام دعای فرج بخوانم؟! چه دعاهایی که خواستۀ خود را بر خواسته ات مقدم داشته ام؟! اصلاً فراموش کرده ام که مضطر تویی.

و حالا چقدر شرمنده می شوم وقتی تصور می کنم که این دفتر هر هفته به دست مبارک تو می رسد.شاید آه می کشی، اشک می ریزی و نفرینم می کنی، منی را که با اعمالم ظهورت را به تأخیر انداخته ام. اما نه! نفرین نمی کنی. می دانم که دعایم    می کنی. می دانم که دعا می کنی خدا هدایتم کند. می دانم که سعی می کنی با نور نگاهت رهنمایم باشی ای خورشید پشت ابر، اما خیلی وقتها کارهایم جلوی این نور را می گیرند خیلی وقتها اعمالم بین من و تو حائل می شوند.خیلی وقتها خودم باعث دور شدن از نگاهت می شوم. اما تو در هر حال نگاهم می کنی چون طبق فرمودۀ امام صادق (ع ):«همۀ عالم در کف دست توست»(۱) وما چه بی رحمانه در مقابل دیده ات، نادیده ات گرفته ایم و به دنبال خواسته های شیطان رفته ایم. و ما چه بی رحمانه قلب نازنینت را شکسته ایم، قلبی که پر از مِهر ماست. قلب کسی که همیشه برای ما دعا می کند. قلب کسی که در دعایش می گفت: « خدایا! شیعیان ما را از شعاع نور ما و باقیماندۀ طینت ما خلق کرده ای، آنها با اتکا بر محبت و ولایت ما گناهان زیادی کرده اند، اگر گناهان آنها در ارتباط با تو است، از آنها بگذر که ما از آنها راضی شدیم؛ و آنچه از گناهان که در ارتباط آنها و مردم است، خودت میان آنها اصلاح کن و از خمسی که حق ماست به آنها بده تا راضی شوند و ایشان را در بهشت وارد کن و از آتش جهنم نجات بده و همراه با دشمنان ما بر آنان خشم نگیر.»(۲)

آقا جان! آیا ما قدر ناشناسان لیاقت این همه دلسوزی را داریم؟! آیا ما لیاقت دعاهای تو را داریم؟!

در مقابل این همه احسان تو فقط از ما خواستی که برای ظهورت دعا کنیم. اما ما …

پی نوشت: ۱-امام صادق (ع ) فرمودند:« خداوند دنیا را در نزد آن حضرت به منزلۀ کف دست مبارکش می گرداند، پس کدام یک از شما اگر مویی در کف دستش باشد نمی بیند» (بحار، ج ۵۲،ص ۳۲۸)

۲-نجم الثاقب: ص ۳۴۸، برکات حضرت ولی عصر(عج )؛ بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۳۰۲

جهت دانلود فایل اینجا کلیک نمایید
تعداد مشاهده : 1,509 بازدید
نويسنده : HamidReza
نظرات : يك ديدگاه

دیدگاه های کاربران

یک دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.