امروز : سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین مطالب ارسالی سایت

نشانه هایی از پایان ـ بخش دوم

انتشار در: 18 ژوئن 2013

نشانه هایی از پایان

هفته نامه آل یاسین ـ شماره ۱۱

مشاهده قسمت اول

مترجم: علی فاطمیان ـ بخش دوم

۴٫ فراوانى زمین لرزه

»و در جاهاى متعدد زمین لرزه خواهد بود.«)۱)

سالنماى جهانى به ما مى گوید که بین سالهاى ۱۰۰۰ تا ۱۸۰۰ میلادى، تنها ۲۱ زمین لرزه عمده وجود داشت. اما بین سالهاى ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ تعداد آن ۱۸ واقعه بود. بین سالهاى ۱۹۰۰ تا ۱۹۵۰، ۳۳ زمین لرزه بزرگ به وقوع پیوست؛ تقریباً به اندازه آنچه در طى ۱۸۵۰ سال گذشته رخ داده است!

بین سالهاى ۱۹۵۰ تا ۱۹۹۱ ، ۹۳ زمین لرزه بزرگ اتفاق افتاد، تقریباً ۳ برابر تعداد آن در نیم قرن گذشته، و ۱/۳ میلیون نفر از مردم را در سراسر جهان، به کام مرگ فرستاد. بسیارى از دانشمندان هشدار مى دهند که ما در حال حاضر به دوره اى از بلایاى زمین لرزه اى وارد مى شویم.

۵٫ گسترش خشونت

دنیایى »پر از خشونت« (۲)

یکى دیگر از شرایطى که به گفته عیسى درست در زمان پیش از بازگشتش رواج خواهد داشت، خشونت وحشیانه است: »همانطور که در ایام [دوره] نوح بود، در زمان آمدن پسر انسان نیز چنین خواهد بود.« (۳)

در ایام دوره نوح، »زمین در برابر خداوند فاسد و پر از خشونت بود.« (۴) روزنامه هاى امروز پر از تیترهایى از ماجراهاى غم انگیزى از خشونتهاى بى رحمانه است. امروزه میزان آدم کشى و خودکشى سالانه در آمریکا، تقریباً به اندازه مجموع کشته شدگان امریکایى در طول جنگ ویتنام است. تنها در ۳۰ سال گذشته، خودکشى و قتل، جان بیش از یک میلیون و دویست هزار امریکایى؛ یعنى بیش از تمام مردانى را که در کل جنگهاى تاریخ امریکا کشته شده اند، گرفته است.

۶٫ ابلاغ مژده انجیل

»سرانجام وقتى مژده انجیل به گوش همه مردم جهان رسید و همه از آن باخبر شدند، آنگاه دنیا به آخر خواهد رسید.« (۵)

بر خلاف رشد غم انگیز جنگها، خشکسالى، طاعون و زمین لرزه هایى که به گفته عیسى، »آغاز غمها« (۶) است، ابلاغ موعظه انجیل به تمام ملتها، نشانه اى ویژه براى زمانى است که دنیا حقیقتاً به پایان خود برسد.

هیچ گاه در طول تاریخ مانند الآن، انجیل در سراسر دنیا و براى کل ملتها خوانده نشده بود؛ اگر چه مستقیماً به وسیله مبلغان مسیحیت انجام نمى گیرد، اما با وسایل ارتباط جمعى نوین از قبیل: رادیو، تلویزیون و ارتباطات راه دور، انجام مى گیرد. طبق سالنامه جهان مسیحیت، پیام انجیل هم اکنون براى ۴ میلیارد نفر؛ یعنى عملاً براى تمام کشورها موعظه شده است. »آنگاه پایان فرا خواهد رسید.«

۷٫ افزایش مسافرتها

»بسیارى به جلو و عقب خواهند دوید.« (۷)

حوالى ۵۳۴ پیش از میلاد مسیح، خداوند به پیامبرش دانیال گفت: »در آخر زمان، بسیارى به جلو و عقب خواهند دوید و دانش زیاد خواهد شد« (۸). عبارات »بسیارى به جلو و عقب مى دوند«، به لحاظ لغوى یعنى »به سرعت در اطراف در تکاپو هستند« یا به قول لیوینگ بایبل (۹): »مسافرتها افزایش خواهد یافت.«
در نظر بگیرید وسایل حمل و نقل مردم هزاران سال بود که تغییر اساسى نکرده بود، با این نگرش اهمیت این پیشگویى آشکار مى شود. امروزه مى توانند ظرف ۲۴ ساعت دور دنیا را طى کنند؛ فضا پیما قادر است در ۸۰ دقیقه کره زمین را دور بزند!

تعداد مردمى که امروزه اقدام به سفر مى کنند، بى سابقه است. به گفته متخصصان اقتصادى، مسافرت و گردشگرى، امروزه »بزرگ ترین و پر انرژى ترین صنعت در دنیاست.«

۸٫ فزونى دانش

»دانش زیاد خواهد شد.« (۱۰)

افزایش دانش در سالهاى اخیر، تقریباً خارج از تصور ماست! واژه »بار سنگین اطلاعات« براى نسل ما وضع شده است. هم اکنون روزانه، معادل بیش از ۳۰۰ میلیون صفحه از اطلاعات، به شبکه اینترنت فرستاده مى شود. هم اکنون هشتاد درصد از کل دانشمندان بشریت، در قید حیات هستند و در هر دقیقه، ۲۰۰۰ صفحه به علوم بشر اضافه مى کنند. حدوداً نیمى از دانش پزشکى، هر ده سال یک بار منسوخ شده از دور خارج مى شود.

فناورى رایانه، انفجار دانشى را که در زیر بار آن قرار داریم ترسیم مى کند. در سال ۱۹۴۸، ترانزیستور یا واحد ساختمانى اصلى رایانه ها، در آزمایشگاههاى بل ابداع شد. در سال ۲۰۰۰، هر تراشه پردازشگر، شامل یک میلیارد ترانزیستور خواهد بود.

پی نوشت:

۱ . همان، ۲۴:۷٫ * ۲ . پیدایش ۱۱:۶٫ * ۳ . متى ۲۴:۳۷٫ * ۴ . پیدایش ۱۱ ۵:۶٫
۵ . متّى ۱۴:۲۴٫ * ۶٫ ماتیو ۲۴:۸٫ * ۷٫ دانیال ۱۲:۴٫ * ۸٫ همان، ۱۲:۴٫
۹٫The Living Bible * 10. دانیال ۱۲:۴٫

جهت دانلود فایل اینجا کلیک نمایید
تعداد مشاهده : 1,457 بازدید
نويسنده : HamidReza
نظرات : بدون ديدگاه

دیدگاه های کاربران

بدون دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.