امروز : چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین مطالب ارسالی سایت

نشانه هایی از پایان ـ بخش اول

انتشار در: 18 ژوئن 2013

نشانه هایی از پایان

هفته نامه آل یاسین ـ شماره ۱۰

مترجم: علی فاطمیان ـ بخش اول

اشاره : در سالهاى اخیر جهان مسیحیت شاهد بروز و ظهور موجى فزاینده ازتوجه به پیشگوئیهاى کتاب مقدس درباره آخرالزمان بوده است. موجى که در آستانه سال ۲۰۰۰م و پایان هزاره دوم میلادى به اوج خود رسید. در این سالها در نشریات غربى و پایگاههاى اینترنتى مقالات فراوانى منتشر شده که در آنها است پیشگوئیهاى کتاب مقدس با رویدادهاى عصر حاضر تطبیق داده شده و از حوادث مختلف سیاسى، اجتماعى و زیست محیطى که در سالهاى اخیر در جهان رخ داده یا در حال رخدادن است به عنوان نشانه هاى آخرالزمان یا پایان دنیا یاد شده است.

با اذعان به این مطلب که برخى از این مقالات با اهداف تبلیغى و تبشیرى مسیحیان در جهان هماهنگى و همسویى دارد؛ براى آشنایى خوانندگان عزیز »آل یاسین«، با نگاهى که امروز در میان مسیحیان درباره حوادث آخرالزمان وجود دارد، یکى از این مقالات را انتخاب و در معرض قضاوت شما عزیزان قرار مى دهیم.

در خلال اعصار و قرون، شمارى از معلمان روحانى و غیبگویان، بصیرت خاصى نسبت به آینده دریافت کرده اند. یکى از عمیق ترین این بصیرتها نسبت به آنچه اتفاق خواهد افتاد، ۲۰۰۰ هزار سال پیش، در دامنه کوهى خارج از اورشلیم اعطا شد. گروه کوچکى از حقیقت جویان در گرد معلمشان، عیساى ناصرى، جمع شده بودند. سؤالى که از او پرسیدند، جوابى را در پى داشت که سالها و قرنها، تا این زمان که ما در آن زندگى مى کنیم، ادامه دارد:

»و همانطور که او [عیسى] بر فراز کوه زیتون ها نشست، حواریون به سوى او آمدند، گفتند: به ما بگو نشانه هاى آمدن تو و پایان دنیا چه خواهد بود؟« (۱)
عیسى (ع) با شمارى از مشخصات جوابشان، را داد تا مراقب باشند. (عبارت »پایان دنیا« که در اینجا به کار رفته به معناى پایان عمر کره زمین نیست، بلکه منظور پایان سلطه غیر انسانى بشر بر روى زمین است). اگر چه بسیارى از نشانه هایى که او داد، قرنها گریبانگیر دنیا بوده؛ اما جالب توجه آن است که شدت و کثرت این نشانه ها اکنون افزایش یافته است:

۱ـ افزایش جنگها

»از جنگها خواهید شنید و شایعات جنگها؛ زیرا ملتى علیه ملتى بر خواهد خاست، و مملکتى علیه مملکت دیگر.«(۲) هیچ مقطعى از تاریخ مانند قرن بیستم، شاهد افزایش تعداد جنگها نبوده است. طبق برآورد صلیب سرخ جهانى، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در جنگهایى که از آغاز این قرن به وقوع پیوسته است؛ جان خود را از دست داده اند.

از جنگ جهانى دوم تاکنون، بیش از ۱۵۰ جنگ عمده و صدها شورش مسلحانه و انقلاب رخ داده است. از پایان جنگ جهانى دوم، ارقام کشته ها در نزاعهاى مسلحانه، بیش از ۲۳ میلیون نفر است. طبق گزارش واشنگتن پست: »جنگهاى قرن بیستم، جنگهاى تمام عیارى علیه جنگجویان و غیر نظامیان بوده است… در حالى که در قیاس با آن، جنگهاى وحشیانه قرون پیشین مانند جنگهاى خیابانى بوده است.«
۲٫ گسترش خشکسالى:

»و نیز خشکسالى خواهد بود.« (۳)

اواخر سال ۱۹۹۶، بانک جهانى گزارش کرد که روزانه بیش از ۸۰۰ میلیون نفر گرسنه، در جهان به سر مى برند و بیش از ۵۰۰ میلیون کودک، غذاى کافى براى رشد روانى و جسمانى دریافت نمى کنند. معاون بانک جهانى مى گوید: »روزانه حدود ۴۰ هزار نفر در جهان، بر اثر گرسنگى مى میرند، که غالباً در مناطق روستایى رخ مى دهد.«

۳٫ شیوع بیماریهاى مهلک

»و نیز بیماریهاى مهلک خواهد بود«  (۴)

کمتر از ۲۰ سال پیش، حرفه پزشکى مدعى بود که بر بسیارى از بیماریهاى باکتریایى و ویروسى فائق آمده است، اما امروزه مواردى از بیماریهاى عفونى بیداد کرده است. خبرگزارى آسوشیتد پرس گزارش مى دهد: »ظهور انواع باکتریهایى که نمى توان با آنتى بیوتیکهاى فعلى آنها را از بین برد، مى تواند خود، تبدیل به تهدیدى علیه سلامت عمومى و بدتر از بیمارى ایدز شود. بیماریهایى که اخیراً گمان مى رفت بر آنها فائق آمده باشند، رفته رفته مهار ناشدنى مى شوند… دانشمندان انتظار چیزى کمتر از یک فاجعه پزشکى ندارند.«

UN AIDS ، برنامه مشترک سازمان ملل علیه ویروس ایدز، در گزارش پایان سال خود در دسامبر ۱۹۹۶، عنوان کرد که در آن سال، ۱/۳ میلیون مورد جدید از آلودگى به ویروس اچ. آى. وى. در تمام دنیا رخ داده است. در سال ۱۹۹۶، یک و نیم میلیون نفر از بیمارى ایدز مردند که مجموع کسانى که تاکنون در ارتباط با این بیمارى مرده اند به ۶/۴ میلیون نفر مى رسد. براساس همین نوشتار، افزون بر ۲۴ میلیون نفر مبتلا به ویروس اچ.آى.وى. یا بیمارى ایدز، اکنون در تمام دنیا زندگى مى کنند؛ این آمار و ارقام به خوبى مى رساند که از سال ۱۹۸۱ – که این بیمارى براى اولین بار شناسایى شد – تا کنون بالغ بر ۳۰ میلیون نفر به آن مبتلا شده اند. سازمان بهداشت جهانى مى گوید: »در تمام دنیا، روزانه بیش از ۶۰۰۰ نفر به این بیمارى مبتلا مى شوند و این سرایت روز به روز بدتر مى شود.«

پی نوشت: ۱ . متّى ۳:۲۴٫ ؛ ۲ . همان، ۲۴:۶٫ ؛ ۳ . همان، ۲۴:۷٫؛ ۴ . همان، ۲۴:۷٫

جهت دانلود فایل اینجا کلیک نمایید
تعداد مشاهده : 1,547 بازدید
نويسنده : HamidReza
نظرات : يك ديدگاه

دیدگاه های کاربران

یک دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.