امروز : چهارشنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۳

آخرین مطالب ارسالی سایت

آیا خدا قدرت حفظ امام را ندارد؟

انتشار در: 18 ژوئن 2013

خدا قدرت حفظ امام را ندارد؟

هفته نامه آل یاسین ـ شماره ۸

سوال : آیا خدا قدرت حفظ امام را ندارد ونمی تواند او را از شر دشمنان حفظ کند ؟

در پاسخ باید گفت که چرا دارد، با اینکه قدرت خدا نامحدود است ، لکن کارها را بر طبق اسباب و علل و از مجرای عادی انجام می دهد. بنا نیست برای حفظ وجود انبیاء وائمه و وجود امام زمان علیه السلام و ترویج دین از روش عمومی اسباب و علل دست بردارد و خلاف جریان عادی عمل کندو گرنه دنیا دار تکلیف و امتحان نخواهد بود.

 سوال : اگر امام ظاهر بود آیا ممکن نبود که ستمگران تسلیم او شده و با او بیعت کنند.؟

اصل سوال این است که اگر امام ظاهر بود، چون کفار و ستمگران به او دسترسی داشته و سخنانش راگوش می کردند ، شاید نه تنها درصدد قتلش بر نمی آمدند ، بلکه تسلیم او می شدند وبه او ایمان می آوردند و از رفتار بدشان دست بر میداشتند ؟

همه می دانیم که همه افراد در مقابل حق و عدالت تسلیم نمی شوند. بلکه از آغاز عالم تا حال ، همیشه گروهی در بین بشر وجود داشته اند که دشمن حق و درستی بوده و برای پایمال کردن آن با تمام قوا کوشیده اند. مگر پیامبران و ائمه اطهار علیه السلام حق نمی گفتند ؟ مگر سخنان حق و معجزاتشان در دسترس ستمکاران نبود؟ با وجود این در نابود کردن آنان و خاموش نمودن چراغ هدایت از هیچ عملی فرو گذار نکردند. صاحب الامر علیه السلام نیز اگر غایب نمی بود، قطعا به سرنوشت آنان گرفتار می شد و آن غلبه حق بر باطلی که مقدر شده بود،‌انجام نمی گرفت و الان که حضرت غایب است تاز مانی که آمادگی پذیرش اودر جوامع بشری حاصل نشود اوظاهر نخواهد شد.

 سوال : چرا امام در غیبت کبری ، همانند غیبت صغری نواب خاص تعیین نکرد؟

البته معلوم است که این کار به مصلحت نبود، زیرا دشمنان‌. نواب را آزاد نمی گذاشتند بلکه آنان را شکنجه و زجر می دادند تا آنان مکان امام را نشان دهند، یا تحت شکنجه و در کنج زندان جان بسپارند.

جهت دانلود فایل اینجا کلیک نمایید
تعداد مشاهده : 1,450 بازدید
نويسنده : HamidReza
نظرات : بدون ديدگاه

دیدگاه های کاربران

بدون دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.