امروز : پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین مطالب ارسالی سایت

آسیب شناسی انتظار: سوء استفاده های وهابیون

انتشار در: 14 ژوئن 2013

آسیب شناسی انتظار (۳)

سوء استفاده های وهابیون

هفته نامه آل یاسین ـ شماره ۵

دکتر حسن بلخاری

هشتمین عامل:

به گفته برخی از مسئولین، مجلس به امضای امام زمان رسیده است. شأن این عزیزان و بزرگواران محفوظ؛ ولی اینکه مجلسیان می‌گویند اگر چنان باشد امام زمان وارد مجلس می‌شود، این یک امید و اعتقاد است، و الله قصد من هم تخریب این اعتقادات نیست ولی وقتی می‌بینیم برخی از جراید دنبال این هستند که این موضوعات را سوتیتر کنند. مصداق این شعر:

عاشقی چون به جلوت آید بد تعبیر می‌شود

باید ایمان داشت که بعضی دل‌ها در نیمه شب‌ها برخی پیام‌ها را می‌گیرند. مگر ما آن جریان شیخ مفید و سیدبن‌طاووس را منکریم مگر ما آن کسی را که در طول شبانه‌روز با حضور دل راه را می‌پیماید منکر هستیم؟ این نکته که (اعتقاد ما) روح، جان، قوت وجود ماست. اما این مسائل بحث تبلیغی نیست، برخی از مسئولین ما نکاتی را ذکر می‌کنند و بعد برخی از دوستان این جملات را می‌گویند، درباره افعال حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در زمان غیبت روایت داریم که خود حضرت وقتی ظاهر شد پاسخ می‌دهد.

البته ایشان بسیار عالی برخورد کرده و کلمه«ممکن است» یا «احتمالاً» را بکار برده است. مثلاً ممکن است فروپاشی شوروی و یا عدم پیروزی آلمان در جنگ جهانی از کارهای حضرت باشد، شاید اگر آلمان در جنگ پیروز می‌شد کل جهان را به بردگی می‌گرفت.

اما بزرگواران مسئولی که می‌دانند کلام آنها نافذ است باید بسیار مواظب باشند، ابتدا مواضع را روشن بکنند و بعد نتایج را بگویند، ذکر نتیجه در جهان امروز بدون تبیین مبانی، با نیت و ذهن و روح متکلم به نتیجه معکوس خواهد انجامید. مسأله بعدی تبلیغات بسیار وسیع و آهنگ‌سازی و احساس محوری‌هاست، اما این مسأله مبنا شده. اگر امام زمان صرفاً در جشن‌ها، احساس‌ها،‌گریه‌ها و در ندبه‌ها تحلیل و تعریف بشود، ما قطعاً نمی‌توانیم آن مبانی که حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بدنبال تحقق آن هست را در جامعه جا بیاندازیم، به همین دلیل احساسات گرایی در جامعه ما خیلی بالا است.

نهمین عامل:

سوءاستفاده‌های وهابیون است. برای مصداق این مسأله مطلبی را می‌خوانم.

در روایات اجماع بر این است که آغاز حرکت امام زمان از سرزمین شرق است، حتی در روایات سنی آمده است که«یخرج من المشرق» لذا وهابی‌ها یک نفر را بنام محمدعبدالله از اهل وریدا در نزدیکی ریاض پیدا کردند از ظاهر او خوششان آمد، گفتند انشاءالله همان مهدی است. او را پیش«بن‌باز» بردند، بن‌باز کور بود، سخنش را شنید و گفت: انشاءالله خودش است، اما مهدی باید از بنی‌هاشم باشد.

گفتند: اشکالی ندارد، زیرا روایاتی داریم که ضروری نیست از بنی‌هاشم باشد، یا اینکه روایت‌های صحیح السند است که حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از نسل علی و فاطمه علیهما السلام است. پس گفتند: تنها بحث« یخرج من المشرق» می‌ماند لذا او را به افغانستان و چچن بردند که او از آنجا یعنی از شرق بیاید. پس گفتند:«انصاره وایات السود» که همان گروه طالبان است. پس منظور از اهل شرق همان خراسان و ایران است.

واقعیت قضیه این است که در قلمرو وهابی‌ها سوءاستفاده از مسأله انتظار وجود دارد.

دهمین عامل:

بحران‌های اجتماعی از قبیل سرخوردگی‌ها،‌ یأس‌ها و ناامیدی‌ها است. جامعه ما از لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی بسر نمی‌برد.

مسائل اقتصادی و سیاسی دخیل بوده‌اند و جامعه به نحوی دنبال یک نفر می‌گردد. اگر جامعه به جایی رسید که بخواهد به نحوی خود را تخلیه کند آن وقت مسائل اعتقادی یکی از سهل‌ترین و قوی‌ترین مفاهیمی است که می‌تواند جریان سازی‌ بکند. ما به شدت نیاز داریم که مسأله امید و روحیه را در ابعاد سیاسی و اقتصادی در جامعه بالا ببریم. جامعه مأیوس،‌ طبیعی‌ترین بستر بروز اعتقادات غلط است. این یک امر کاملاً‌ روانشناختی اجتماعی است. جامعه ما از این لحاظ در شرایط خوبی قرار ندارد و همین امر باعث می‌شود وزیر اطلاعات اعلام می‌کند ما شصت نفر مدعی امام زمان در زندان‌ها داریم.

یازدهمین عامل:

تبلیغات شدید فیلم‌های هالیوود است که در برنامه تلویزیونی بسوی ظهور باید بحث کنیم.

طبق بررسی‌هایم از سال ۱۹۸۰ تا به امروز پنجاه فیلم در هالیوود پر فروش بوده است که از این پنجاه فیلم حدود ۲۲ فیلم را بررسی کرده‌ام که در برنامه تلویزیونی بسوی ظهور پخش می‌شود. از این ۲۲ فیلم حدود ۱۹ فیلم آن به آخرالزمان برمی‌گردد. یک بحثی داریم که مسأله صهیونیزم مسیحی است و سرمایه‌گذاری بسیار گسترده‌ای که صهیونیزم مسیحی در ظهور آخرالزمان دارد.

اکثر این فیلم‌ها بازسازی از مکاشفات یوحنا است. یا ماشین‌ها بر انسان مسلط می‌شوند(مثل ترمیناتور) یا حیوانات بر انسان‌ها مسلط می‌شوند.(مثل سیاره میمون‌ها و جومانجی) یا کامپیوترها بر انسان مسلط می‌شوند مثل ماتریکس، یا اختلالات ژنتیکی رخ می‌دهد و هیولاهایی توسط انسان ساخته می‌شود و انسان‌ها را از بین می‌برند و این سبب شده که آن کسانی که در معرض امواج هالیوود قرار دارند یک نوع عدم اطمینان، یک نوع نهاد ناآرام، ناآرامی روانی را تجربه کنند که هر لحظه ممکن است این اتفاقات بیافتد.

جهت دانلود فایل اینجا کلیک نمایید
تعداد مشاهده : 1,464 بازدید
نويسنده : HamidReza
نظرات : بدون ديدگاه

دیدگاه های کاربران

بدون دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.