امروز : سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین مطالب ارسالی سایت

طریق عشق

انتشار در: 20 می 2013

طریق عشق

هفته نامه آل یاسین ـ شماره سوم

وقتی روح خسته ام تکرار را زمزمه می کند و از بودن و بیهوده زیستن شکوه سر می دهد، وقتی زمین با همه ی ابهتش در چشمانم ناچیز جلوه می کند، وقتی آسمان با تمام بزرگیش قصه پوچی و گذاشتن و گذشتن را زمزمه می کند، وقتی راه چگونه زیستن را به فراموشی می سپارم و طریق وصال را گم می کنم، وقتی بنده شیطان می شوم و برده ی نفس، وقتی پا جای پای شیطان می گذارم، وقتی دنیا تمام نیرویش را به کار می گیرد تا مگذارد کسی از او بگذرد به این می اندیشم که خسته بودم و بریده و تو آمدی و گفتی نمی توانی بگذری و باید بمانی، بمان و عاشق بمان.

اما کاش امان می دادی بگذارم و بگذرم، کاش امان می دادی بروم و نمانم و صد حیف که ماندم و به خیال خود عاشق هم ماندم … اما کدامین عشق؟ یکی باید تفسیر می کرد این واژه عظیم را، کسی باید می آموخت به من طریق عاشقی را.

گفتی بمان و عاشق باش اما نگفتی عشق یعنی چون تو به دنیا نگریستن، عشق یعنی رنگ و بوی تو را گرفتن، یعنی جدا نبودن راهم از تو و یعنی از خود گذشتن برای به تو رسیدن و افسوس که من همه چیز بودم به جز عاشق. کاش زودتر بیایی و آنچنان که در آئین تو عشق معنا می شود طریق عاشقی را به من بیاموزی.

جهت دانلود فایل اینجا کلیک نمایید
تعداد مشاهده : 1,753 بازدید
نويسنده : HamidReza
نظرات : يك ديدگاه

دیدگاه های کاربران

یک دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.