امروز : دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین مطالب ارسالی سایت

ضرورت شناخت امام زمان (ع)

انتشار در: 20 می 2013

سخنرانی حجت الاسلام سبزواری

ضرورت شناخت امام زمان (ع)

هفته نامه آل یاسین ـ شماره سوم

« هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است.»

این حدیث را عایشه از پیامبر (ص) نقل نموده است.شناخت خدا به تنهایی کافی نیست، چون مثلا یهودیها خدا را قبول دارند ولی حضرت محمد (ص) را قبول نداشتند. (چون که صد آید نود هم پیش ماست) روز قیامت هر امتی با امامش محشور می شود. اولین شهید راه امامت و ولایت حضرت محسن (ع) است و اولین پرونده ای که روز قیامت بررسی می شود پرونده حضرت محسن است و این ضرورت شناخت و قبول امام زمان را مشخص می کند.. حضرت محمد (ص) فرمودند: اوصای من دوازده نفرند.

امام معصوم به ظاهر از دنیا رفته اند؛ امام به ظاهر از دنیا می رود ولی به واقع از دنیا نمی رود چون وقتی مردم از امامی حاجتی را می طلبند و پاسخ می گیرند این دلیل بر زنده بودن امامان است و آخرین امام هم به صورت ظاهر و هم به صورت باطن زنده است. ما را می بیند و ما او نمی بینیم، اما به این قضیه اعتقاد داریم. در زیارت آل یاسین آنجا که می گوئیم: « السلام علیک یا خلیفه ا… ، السلام علیک حین ترکع و تسجد و …» او را خطاب قرار می دهیم. در دعای عهد وقتی می گوئیم « اللهم ارنی طلعه الرشیده» آرزوی دیدن او را اثبات می کنیم، دیدن چهره ای که پیامبر و تمام امامان عاشق آنند. پیامبر عاشق حضرت مهدی (ع) است. نور مقدس او را در معراج مشاهده نموده است. در عشق امام زمان حلاوت و شیرینی خاصی هست. مهر امام زمان شیرین است. روزی جوانی را دیدم که عاشق شده بود. به او گفتم حیف نیست تمام حست را متوجه کسی کنی که مثل خودت می باشد و متوجه کسی نکنی که دو عالم عاشق اوست. در یکی از غزوات ـ جنگ احد ـ وقتی که دندان حضرت محمد (ع) شکسته شد و صورتش را خون گرفت، دستانش را بالا برد و گفت: « اللهم عجل لولیک الفرج …».

آری! پیامبر هم عاشق مهدی و مشتاق ظهور اوست. پس بیائید عاشق او شوید.

ای جوان! تو فکر می کنی ـ یعنی شیطان برایت اینگونه جلوه می دهد ـ که جوانی که دل به او دادی خوشگل یا خوش تیپ است، در صورتیکه اینها چند صباحی بیش نمی مانند. عاشق کسی شو که هم به درد دنیایت می خورد و هم به درد آخرتت. کسی که هر کس یکبار او را دیده است عاشقش شده. وقتی جوانهایی را می بینم که در فراق امام زمان (ع) گریه می کنند، یاد این حدیث از امام عسگری (ع) می افتم که به امام زمان (ع) فرمودند:« پسرم! در آخر الزمان کسانی می آیند که ندیده مشتاق تواند، مثل پرنده ای که لانه اش را گم کرده ـ دیده ای وقتی که غروب آفتاب نزدیک می شود پرنده ها دنبال خانه هایشان می گردند ـ به دنبال تو می گردند، درست است که تو غایب می گردی اما کسانی هستند که مشتاق تو می شوند.»

دنبال او بگرد، نمی گویم از زندگی دست بردار، چون اگر عاشق او بشوی زندگیت رنگ و بوی دیگری می گیرد.

اما دل به آنطرف دیوار ببند چون یک دنیای لایتناهی را خواهی دید، شناخت او ضامن نجات و بهشت است. دل به جای دیگر نبند، جاهای دیگر خبری نیست. شب اول قبر از تو می پرسند امامت کیست؟ اگر می خواهی زبانت گویا باشد باید او را بشناسی ـ آخر عده ای می دانند امام زمانشان کیست اما نمی توانند جواب بدهند ـ از الآن به فکر آنجا باش، کاری کن که زبانت گویا باشد، طرح دوستی و محبت را با اهل بیت بریز. هر چه به امام زمان نزدیک شوی محبت دنیا در دلت کمتر می شود و به خدا نزدیکتر می گردی و بر عکس حب دنیا از امام زمانت دورت می کند، پس دلت را خوش نکن به چند صباح دنیا، اگر دل داری دلت را کنار قبله عالم ببر و ارزان نفروشش، اگر می خواهی خودت را وابسته کنی وابسته به او شو.

بیا مهدی گل باغ و بهارم / بیا مهدی تویی تنها قرارم

بیا مهدی تو هستی هستی من

تویی مولا همه دار و ندارم

بیا یابن الحسن دورت بگردم

بیا تا دست خالی برنگردم

خداوندا مرا اشک روان ده

به من هم روی مهدی را نشان ده

به جان مادرت زهرا نظر کن

تو درد جمله ما را دوا کن

نمی دانم که مهدی جان کجایی

ولی هر جا که باشی یاد مایی

امام زمان (ع) فرمودند: « ما شما را به حال خودتان وانمی گذاریم و فراموش نمی کنیم، خود شما به خودتان ظلم می کنید، گناه شما بین من وشما فاصله می اندازد.»

جهت دانلود فایل اینجا کلیک نمایید
تعداد مشاهده : 1,698 بازدید
نويسنده : HamidReza
نظرات : بدون ديدگاه

دیدگاه های کاربران

بدون دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.