امروز : چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین مطالب ارسالی سایت

امام مهدی (عج) از چه کسانی انتقام می گیرد؟

انتشار در: 31 دسامبر 2015

پرسش و پاسخ مهدوی

امام مهدی (عج) از چه کسانی انتقام می گیرد؟

941010

امام عصر، از دشمنان خدا و پیامبر و امامان، به‌ویژه از دشمنان حسین‌بن‌علی علیه‌السلام انتقام می‌گیرد. اما چگونه؟ در حالی که قاتلان جدّش بیش از هزاران سال از مرگشان گذشته است؟

این انتقام به دو صورت ممکن است انجام گیرد:

ـ حضرت مهدی علیه‌السلام، قاتلان امام حسین علیه‌السلام را زنده می‌کند و از آنها انتقام می‌گیرد.

ـ حضرت مهدی علیه‌السلام از نوادگان قاتلان امام حسین علیه‌السلام انتقام می‌گیرد، اگرچه ده‌ها واسطه بین آنان و اجدادشان که قاتلان امام حسین علیه‌السلام هستند، باشد. این انتقام به این دلیل است که آنان نیز جنایت‌های اجداد خود را تأیید می‌کنند، به‌ همین‌جهت آنان نیز مشمول انتقام حضرت حجّت قرار خواهند گرفت، اگرچه هزاران سال از ماجرای کربلا گذشته باشد.

امام صادق علیه‌السلام فرمود: «به‌خداسوگند! مهدی، نوادگان قاتلان حسین را به سبب کارهای گذشته پدرانشان مؤاخذه می‌کند و از آنان انتقام می‌گیرد».۱

هروی از امام رضا علیه‌السلام پرسید: ای فرزند رسول خدا! درباره این سخن امام صادق علیه‌السلام که فرمود: «اگرقائم خروج کند، نوادگان قاتلان حضرت سیدالشهدا را به سبب اعمال پدرانشان، به قتل می‌رساند» چه می‌گویی؟

امام رضا علیه‌السلام فرمود: «همین است».

هروی گفت: پس فرمایش خداوند که می‌فرماید: و لا تزر وازره وزر اُخری؛  هیچ‌گناه‌کاری، گناه دیگری را بر دوش نمی‌کشد.۲ چه می‌شود؟

آن حضرت فرمود: «راست گفت خداوند در تمام گفته‌هایش! بدان، نوادگان قاتلان امام حسین علیه‌السلام به اعمال پدرانشان راضی بوده و بدین کار افتخار می‌کنند و هر کس از چیزی راضی باشد، مثل آن است که خودش آن عمل را انجام داده است. اگر مردی در مشرق، کشته شود و در مغرب زمین، کسی پیدا شود که به کشته‌شدن او راضی باشد، آن شخص در نزد خداوند، شریک قاتل است؛ پس اینکه می‌بینی حضرت قائم آنها را می‌کشد، بدین سبب است که آنان به کارهای پدرانشان راضی هستند»۳

پی‌نوشت‌ها:

۱. بحار‌الانوار، ج۴۵، ص۲۹۸.

۲. انعام: ۱۶۴.

۳. عیون اخبار الرضا، ج۲، ص۳۴۷

تعداد مشاهده : 1,354 بازدید
نويسنده : HamidReza
نظرات : بدون ديدگاه

دیدگاه های کاربران

بدون دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.