امروز : جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین مطالب ارسالی سایت

توصیه های رهبر معظم انقلاب

انتشار در: 01 ژانویه 2017

توصیه های رهبر معظم انقلاب

توصیه های رهبر معظم انقلاب خطاب به پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی

در تاریخ دوم دی ماه ۹۵، گروهی از مدیران حوزه_هنری و اساتید مرکز آموزش هنر اسلامی با رهبر معظم انقلاب دیدار و گفتگو داشتند که معظم له ضمن استماع سخنان حاضران جلسه، توصیه ها و نکات مهمی را مطرح نمودند.

بخشهایی از این بیانات به نقل از ریاست پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، آقای دکتر وحید یامین پور به شرح زیر می باشد:

رهبر معظم انقلاب بر ضرورت نگاه حکمی و فلسفی به مقوله فرهنگ و هنر تأکید نموده و فرمودند: برای تبیین فلسفی هنر از آقایان جوادی آملی و مصباح یزدی بهره بگیرید.

معظم له در خصوص گزارش کتاب #فقه_و_موسیقی که بر مبنای فتاوا و نظرات فقهی ایشان در باب موسیقی تنظیم شده و در پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی در حال تدوین است فرمودند: تبیین نسبت فقه و هنر امر لازم و مهمی است. البته فتاوای من در باب موسیقی با فتاوای فقهای قبل قابل قیاس نیست. بنده بنای جدیدی در مبحث #غنا در موسیقی مطرح نموده ام.

 ایشان همچنین بهره گیری از اندیشه و آثار امام راحل (ره) را برای تبیین هنر و فرهنگ انقلاب لازم دانسته و معتقد بودند که تفکر امام خمینی (ره) حاوی همه مسائل لازم برای بسط و تبیین موضوعات مهم این عرصه بوده و ایشان به تفکر فلسفی و فقهی تشخص دادند.

معظم له در توصیه به اندیشمندان و فعالان عرصه تفکر و فرهنگ انقلاب اسلامی هم فرمودند: به شما که کار مدیریت پژوهش را برعهده دارید و سایر پژوهشگران این حوزه توصیه می کنم با قرآن انس بگیرید. انس_با_قرآن مهم است. مثلا به تفسیر المیزان بیشتر رجوع کنید. غالب کسانی که مواضع و دیدگاههایشان دچار اشکال شده است به علت عدم فهم صحیح قرآن بوده است.

 در خصوص مسأله آموزش هنر اسلامی هم رهبر معظم انقلاب هرچند پرداختن به محتوا و مباحث نظری را مهم دانستند ولی با سوال درباره ی ثمره ی عملی آموزش ها، حوزه هنری را به اهمیت رویکرد های هنری و تولیدی در امر آموزش توجه دادند.

تعداد مشاهده : 2,730 بازدید
نويسنده : HamidReza
نظرات : دیدگاه‌ها برای توصیه های رهبر معظم انقلاب بسته هستند

دیدگاه های کاربران

بدون دیدگاه

امکان ارسال نظر وجود ندارد