امروز : پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین مطالب ارسالی سایت

تشرف یکی از اهل ریاضت

انتشار در: 19 ژوئن 2013

تشرف یکی از اهل ریاضت

هفته نامه آل یاسین ـ شماره ۱۸

ابواسحاق اسفراینی میگوید:

یک وقت درباره فواید سوره مبارکه «کوثر» و «توحید» و «آل عمران» این طلب را جایی خواندم که « اگر کسی روزهای جمعه برخواندن این سه سوره مداومت کند از دنیا نمی رود مگر اینکه قائم آل محمد(عج) را زیارت کند.»

من به انجام این کار موفق نشدم ولی یکی از دوستانم آن را انجام داد و بر آن مداومت کرد و خدمت آن بزرگوار رسید و تفصیل واقعه از این قرار است که او می گوید:

من داشتم به سمت بلوچستان می رفتم، در بین راه جوانی را دیدم که سوار شتر بود و لباسی به شکل لباس اهل بلوچستان به تن دارد. سلام کردم. جواب سلامم را داد بعد پرسید: «منظور تو از خواندن این سوره ها چیست؟»

گفتم: زیارت حجت زمان.

گفت:«اگر او را دیدی از او چه می خواهی؟»

گفتم: چند سوال دارم که باید از ایشان بپرسم.

گفت: «سوالات خود را بپرس»

باخود گفتم: چه اشکالی دارد، سوالاتم را به این شخص می گویم بالاخره راه است و باید طی شود و در بین راه هم که باید صحبتی بکنیم. لذا چند سوالی را که در نظر داشتم شروع به گفتنشان کردم.

از جمله مسائل این بود که نزدیک ترین راه رسیدن به خدا کدام است؟

در جواب فرمود:« اگر کیمیا گری به دروغ به تو بگوید من می توانم کیمیا بسازم، در عین اینکه دروغ می گوید به قول او اعتماد می کنی و مال خودت را خرج می کنی و زحمت بسیار می کشی تا کیمیا را به تو تعلیم دهد؛ حال آنچه را که من می گویم قول پیغمبر(ص) وائمه راشدین(ع) است و حکمای ظاهری مثل شیخ الرئیس بوعلی سینا در کتاب«اشارات» هم آن را تصدیق نموده اند، پس چه اشکال دارد عمر خود را صرف کنی وچهل شبانه روز سوره« کوثر» و«توحید» و«آل عمران» را بخوانی آن هم به قصد امتحان نه عبادت، تا آنچه را که به دنبالش هستی به آن برسی؟ولی الان شخص سوال کننده که جواب را می شنود نمی داند چه کسی دارد جوابش را می دهد و نمی داند که او حجت زمان است»

عبقری الحسان،حکایت۱۵۵،ص۲۸۵

جهت دانلود فایل اینجا کلیک نمایید
تعداد مشاهده : 1,581 بازدید
نويسنده : HamidReza
نظرات : بدون ديدگاه

دیدگاه های کاربران

بدون دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.